maandag 12 november 2012

Grafisch

Grafische opdracht


Voor deze opdracht gaan we ons focusen op het grafische aspect van illusteren. We konden kiezen uit 3 thema's, liefde en sex, communicatie en dood. Ik heb gekozen voor communicatie.

De opdrachten zijn:

1: Vooronderzoek
     *informatie verzamelen
     *doelgroep bepalen
     *beeldonderzoek
     *typografisch onderzoek
     *concept schetsen

2: Beeld maken
     *serie van 3 illustraties of/en foto reportage van 5 foto's

3: Grafische producten
    *brochure, 6 pagina's, zelf voorblad beeld
    *affiche A3 & advertentie zwart/wit A5
    *serie van 3 boekomslagen A5, voor, rug en achterzijde

4: Website
    *3 pagina's (home + 2 andere)

5: Krant
    * voorpagina, zwart+steunkleur, min 3 artikelen, 3 fotos, colofon






1 Vooronderzoek


Typografisch onderzoek

2 Beeld maken
Dit is mijn proces van mijn eerste illustratie














Deze heb ik nog uit gewerkt als linosnede.
 



 
 
 
 
 
 
 

het proces van de tweede illustratie
 
 
 









Eind product



Proces derde illustratie







 Eind product
 
 
 
 
4 WEBSITE
De website is ontworpen voor een expositie voor het Museum voor Communicatie. Deze expo gaat over communicatie door de jaren 1900 tot 1935. Alles is werkend en er zitten kleine anniematies in verwerkt.
Dit is de eerste pagina die je te zien krijgt, als je met de muis over het handje gaat, word deze rood en kan je er op klikken om verder te gaan.


 
De home pagina. De vingers komen uit de zwarte balk en wijzen de opties aan.
De opties informatie, route en contact veranderen in woorden die je ook op de pagina kunt vinden, bijvoorbeeld Informatie word ook gallery.
 
Informatie/gallery pagina, hier kun je informatie vinden over de expo en op de plaatjes te klikken om een kleine indruk te krijgen.
Het vingertje drukt op het telegram apparaatje en het woord informatie komt er te staan.
 
 
Route/kaart pagina met de route naar het museum en de openings tijden.
 Het handje gaat op en neer met het bord met de pijl.
Contact/openingstijden pagina, hier vind je alle informatie naar
Het handje dipt de veer in de inkt.
 
5 KRANT
 
De krant heb ik vormgegeven als een ouwde krant uit het jaar 1930. De illustaties heb ik zelf gemaakt en de tekst is uit een echte  krant uit dat jaar gehaald. Voor de typografie heb ik gekozen voor een klassiek lettertype. 1 van de voorwaarden was dat je een steun kleur moest gebruiken. Dit heb ik toegepast in de kleine advertenties links en rechts bovenin, als ook onderin. Dit is wel een manier hoe men tegenwoordig advertenties plaatsen in kranten maar dat vond ik wel weer een een leuk iets.
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten