dinsdag 18 september 2012

De Banzaibots

Ik heb het verhaal gekozen van de Banzaibots, het idee is dat er een animatie film van word gemaakt. En wij verzorgen de visuals.
Wat we gaan maken is:
* Story board van minimaal 15 frames
* 3 characters + 2 kostuums
* 1 voertuig in zijn omgeving
* 3 concepten van de omgeving, waarvan 1 uitgewerkt
* 2 moment opnamens
* Logo
* Affiche
* Proces boek
* DVD hoesje


CHARACTER DESIGN
 De eerste schetsen voor de klunzige stunt piloot.
Het leek me een leuk idee om alle characters als insecten te maken.

Schets 3 van de klunzige piloot "whogger"



Voor de explosievenexpert ben ik gaan zoeken naar beelden die ik van toepassing vind voor dit character.

Grove schets van de explosieven expert.

Eind schets van de explosieven expert.
Een uitwerking van de explosieven expert.


Enkele schetsen van de jongen.

Enkele schetsen van de jongen en de zwerver.
Met ecoline fill-in.

Een verder uitgewerkte schets van de zwerver.





Ik heb voor de zwerver gekozen om uit te werken. Deze zijn mat acryl verf gemaakt.


Schetsen voor de 2e character, de robot.




 uitwerking robot met 2 verschillende outfits, gemaakt met acryl verf






De explosieven expert met 2 verschillende outfits, gemaakt met acrylverf
Ik heb er voor gekozen om er een lieveheersbeestje van te maken in plaats van een "standaard" kever. 




OMGEVINGEN
De eerste schetsen voor de omgeving heb ik digitaal gemaakt. Dit moet het verlaten landschap voorstellen waar de Banzaibots van vertrokken zijn.

De 2e schets heb ik met acryl verf, krijt en kleurpotlood gemaakt. Deze is ook van het verlaten landschap.

Deze schets is ook gemaakt met acryl verf, krijt en kleurpotlood. Dit moet de steeg uitbeelden waar de Banzaibots in landen.

Deze schets is wederom gemaakt met acryl verf, krijt en kleurpotlood en beeld het moment uit dat 1 van de Banzai bots voor de speelgoed winkel staat in een prullen bak en op een idee komt.

Dit is de uitgewerkte concept omgeving. Hij is gemaakt met acryl verf op een metaal plaat met formaat 40X21 cm, dit omdat ik het goed bij de sfeer vind passen. Ik heb de wereld gemaakt waar de Banzai bots van vertrokken zijn. Het straalt een verlaten dreigende wereld uit. De fabriek en de ja-knikkers laten zien dat het een wereld met industrie is. Voorin het beeld ligt metaal afval, dit is het echte metaal van de ondergrond die ik blank heb gelaten, geschuurd en een beetje heb bij geschilderd. Dit geeft een echter effect. De dreigende lucht maakt het beeld spannender.

STORY BOARD





Voor frame 1 heb ik gebruik gemaakt van het programma Google Earth. Ik vond dit een goede methode om de gebouwen te schetsen.




Voor frame 2 heb ik ook gebruik gemaakt van Google Earth, ook om goed en snel de gebouwen te kunnen tekenen.

Uit eindelijk heb ik het storyboard uitgewerkt met potlood.

VOERTUIG

Ik heb bedacht om het voertuig te maken als een groot insect met straal motor.
 schets1
 schets 2, al meer in de richting van een ruimte schip.
schets 3, de motor verplaatst in het achterlijf en de passagiers kunnen via de bek naar binnen.


Ik heb de achtergrond op metaal geschilderd, en het voertuig open gelaten. Toen ben ik met zout en warm water met een kwast  de vrije plek (waar het voertuig komt) gaan insmeren met die zoute water. Na het een dag te hebben laten staan ,en er roest op kwam, ben ik het voertuig high light's gaan geven. De roest geeft een het effect dat het een verweerde machine is.

Uit eindelijk heb ik het voertuig helemaal geschilderd en schaduw toegevoegd met behulp van airbrush techniek.  

MATERIAAL PROEF
Omdat het verhaal over robots gaat, leek het me een goed idee om de uitwerking op metaal te doen. Daarom ben ik verschillende soorten metaal gaan verzamelen. De patronen die ontstaan door de roest, lijken al bijna landschappen. Ook is dit de ideale manier om realistische roest te maken op me geschilderde voertuigen/robots.









MATERIAAL PROEF II
Om te kijken of ik op bepaalde plekken roest kon krijgen heb ik op met metaal testen gedaan met zoutzuur en chloor.

Uit deze proef is niet veel bijzonders gekomen, op de zeer penetrante lucht op mijn kamer na dan.

MOMENT OPNAME
Ik heb voor het moment gekozen wanneer iedereen de robots wil kopen.
De schets heb ik op de lichtbak gelegd en met een 2e A4tje dr op heb ik de schets ingekleurd met ecoline. Het idee was om daarna de harde outlinenen van de schets op de computer over de ecoline fill-in te doen. Omdat ecoline een zachte uitstraling heeft, vond ik het niet passen bij het verhaal en daarom kan ik deze niet gebruiken.


Ik heb hem uiteindelijk toch nog met acryl proberen uit te werken. Zonder groot succes.

Het vorige idee is niet bruikbaar voor mij dus heb ik voor een ander beeld gekozen. In dit beeld landt het ruimte schip in de steeg, waarop de zwerver schrikt en zijn drank fles laat vallen.


Dit is de uitgewerkte versie, gemaakt met acrylverf. Ik heb de rode licht inval om het beeld dreigender te maken.

Dit is de het 2e fragment. Hier worden de jongen en de zwerver uitgelachen en weg gestuurd op het politie bureau.

Nadat ik was begonnen met in kleuren met acryl verf,  heb ik besloten om deze niet uit te werken.
3e poging voor het fragment. Dit keer dat de robot in de glimmende verpakking zit.


Uitwerking met acryl


Dit is de persoon die de doos vasthoud


Deze 2 heb ik gecombineerd in Photoshop. Met het idee dat de folie die over de doos heen zit weerspiegeld.


LOGO




Logo schetsen.


Proces van het logo. Van 1 tot 19



Eind logo



FILM POSTER

Voor de film poster heb ik bedacht om de characters tegen over elkaar te zetten. Alsof ze in gevecht gaan.

schets zwerver

schets explosieven expert

schets robot

schets jongetje


Jongetje

explosieven expert

zwerver

 Robot


Ik heb deze allemaal gemaakt met acryl verf.


Eind product



TYPOGRAFISCH ONDERZOEK

Ik heb voor de onderste letter type gekozen.




DVD HOES


Voor de DVD hoes heb ik een oude dvd hoes gebruikt. Dit was een metalen bakje die ik blank heb geschuurd. Door er een stencil over heen te leggen en er met zwart er overheen te verven blijft het logo blanco metaal. Dit vind ik wel goed passen bij de sfeer die de film uit drukt.





Dit heb ik ook gedaan met de binnen kant. Maar dan heb ik deze eerst zwart gespoten, stencil erop gelegd en met rood over gespoten, zodat het logo zwart bleef.

Eind product
Op de achterkant staat de informatie over de film.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten